Klik hier voor een correcte weergave van dit weblog

mini appeltaartjes


waarom één grote appeltaart bakken als je deze 12 mini appeltaartjes kunt bakken,
ideaal om te trakteren op een feestje of gewoon lekker zomaar

benodigdheden:
de benodigdheden van een recept voor een appeltaart/ of 1 pak appeltaartmix
3 middelgrote appels
kaneel
suiker
een breed glas of grote cirkelvormige-uitsteker
1 muffin bakblik

ik zat in tijdnood dus heb ik de mix gebruikt gewoon uit de supermarkt
dat gaat ook prima en veel sneller.
verwarm de oven voop op 160 graden
je maakt het deeg zoals op de verpakking staat.
deze rol je uit op een glad tafelkleed of op je eettafel.beetje bloem eronder tegen het plakken.
dan steek je cirkels uit die mooi in je muffinbakblik passen. je drukt ze op de bodem en tegen de rand een beetje aan.
schil je appels, snijd ze in kleine blokjes en doe er kaneel en suiker doorheen.
dan schep je de holletjes vol met stukjes appel.
snijd wat smalle reepjes en leg die kruislings over de bovenkant van elk appeltaartje.
dan bak je ze af in de oven op 160 graden voor 35 minuten.

14 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend leuk idee! Ik ga 'm onthouden (-:

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had laatst een high-tea georganiseerd en deze appeltaartjes gemaakt. Ze waren een groot succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Idd, een superleuk idee :-)
    Ik heb ze gisteren gemaakt als traktatie voor school!

    groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die zien er heerlijk uit! Staat ook op mijn lijstje om nog eens te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. geweldig recept! ik ga het maken voor mijn dochters traktatie, ze gaat het zeker leuk vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  6. Naomi Goldenberg23 januari 2013 om 06:27

    wat een geweldig idee joh!
    de klasgenootjes van mijn dochter vonden haar tractatie echt heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb ze gisteren gemaakt voor een high tea.
    Een groot succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mag ik wat vragen?
    Krijg je de taartjesmakkelijk uit de bakvorm?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. als je de cupcake vormpjes goed invet, dan gaat dat prima.
      en zitten ze wel wat vast, omkeren en even een tik op de onderkant, dan schieten ze er zo uit.

      Verwijderen
  9. super leuk, ga ze maken voor mijn verjaardag vrijdag, bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk hoor! Zou het ook kunnen in een mini cupcake tray of wordt dat te mini (teveel deeg en te weinig vulling misschien)

    BeantwoordenVerwijderen