Klik hier voor een correcte weergave van dit weblog

cakepops

kleurtjesfeest met cakepops

zie hier mijn allereerste cakepops, best aardig gelukt al zeg ik het zelf,
met pure chocolade eromheen, wilde ook nog met witte chocolade maar na het gevecht
om de chocolade te laten smelten heb ik dat maar even opgegeven.
bestrooid met hagelslagjes en discospikkels ..een waar kleurtjesfeest!




hoe maak je het: je bakt eerste een cake, die laat je wat afkoelen en dan mag je hem lekker verkruimelen!
als ie helemaal is afgekoelt dan mix je er wat botercreme doorheen om het wat plakkerig
te krijgen. als je merkt dat ie goed blijft plakken dan ga je bolletjes maken, je kan een maatlepel gebruiken
om even grote bolletjes te krijgen. zorg dat je de bolletjes goed rond/glad/egaal rolt.
deze leg je op een plaat met bakpapier.
als je klaar bent zet je die 2 uur in de oven of 15 minuten in de diepvries.
daarna zijn de balletjes koud en stevig genoeg.
ondertussen smelt je de chocolade in een pannetje op laag vuur of au bain marie, wat je makkelijker vind.
de chocolade kun je wat vloeibaarder maken door er een scheutje zonnebloemolie erbij te doen.
eerst dompel je het puntje van het sateprikkeltje in de chocolade voordat je hem in het bolletje steekt.
dan ga je met het bolletje in de chocolade en blijft ermee boven de pan hangen terwijl je zachtjes op het stokje tikt om de overtollige chocolade eraf te laten druppen. hoe kouder de bolletjes hoe eerder de chocolade smelt.
het stokje steek je dan in een blok met piepschuim (ik heb ze in een onderzetten van kurk gestoken).
om ze te laten drogen, en dan ga je ze lekker versieren.
als je witte chocolade gaat smelten kan je deze ook kleuren met kleurvloeistof.

veel plezier

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee..heb het nog nooit eerder gezien.
    Ik zag je link bij hobbyplezier met scrapdoosjes, en ik dacht...even kijken
    ben volger geworden hoor..leuk
    Neem ook eens een kijkje op mijn blog
    http://jolandacreablog.blogspot.com/

    groeten jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk. ik hoop dat het lekkere waren

    BeantwoordenVerwijderen